26/9

Opleiding

Marketing Basics

Details

Klant- en marktgericht ondernemen of hoe kan een bedrijf of organisatie méér klant- en marktgericht ondernemen?

 

Opleidingsformule

  1. Vier workshops
  2. E-learning platform
  3. Handboek
  4. Persoonlijk werkboek
  5. Assessment en persoonlijke feedback

Het programma ‘Marketing: Klant- en Marktgericht Ondernemen’ richt zich naar professionals die meer vat willen krijgen op het vakdomein marketing:

  • Wat is ‘marketing’?
  • Hoe wordt een bedrijf markt- en klantgericht?
  • Welke best practices in marketing, communicatie en sales kunnen inspireren?
  • Wat zijn de recente inzichten in het marketingvakgebied?

 

Doelgroep

U bent geen marketeer maar u wilt begrijpen hoe marketing uw business positief kan beïnvloeden? Het programma richt zich tot personen die interesse hebben in marketing, maar geen specifieke marketing opleiding genoten hebben.

Wat leert u uit deze opleiding

  • De essentiële commerciële (marketing, sales, communicatie) begrippen en concepten en hun actuele toepassingen.
  • Deze concepten begrijpen zodat u ze op een competente manier kunt toepassen in de berdrijfspraktijk.
  • Reflecteren over een marketingvraagstuk uit de persoonlijke werkpraktijk en deze aftoetsen tijdens het opleidingstraject.

 

Workshops

Sessie 1 - 26 september - Waarde kiezen

  • Inleiding programma, handboek en e-learning platform
  • Wat is marketing?
  • Trends in marketing
  • Customer Value: de essentie van het marketing denken en doen

Sessie 2 - 10 oktober - Waarde verschaffen, de marketing-mix ‘revisited’

  • Van de 4P’s naar de 4 C’s
  • De marketing mix voor diensten
  • De marketing mix in B-to-B
  • Marketing strategie: hoeksteen van het marketing plan

Sessie 3 - 24 oktober - Waarde communiceren

  • Advertising, brand activation, verkopen, ...
  • De communicatie-mix uitgediept
  • Het communicatieproces ‘remastered’
  • Hoe een communicatieplan opstellen
  • Digitale marketing

Sessie 4 - 7 november - Waarde implementeren: marketing planning, een management opdracht!

  • Hoe stel je een professioneel marketingplan op?
  • Stappenplan voor een adequate marketingplanning
  • Implementatie van het marketingplan: tips & tricks

Sessie 5 - 28 november - Heb je een marketing brein?

Persoonlijke assessment en feedback.

 

E-learning sessies

Het leerplatform laat de deelnemer toe om op eigen tempo het marketingvakgebied grondig te bestuderen. Het leerplatform biedt online lessessies aan en de mogelijkheid om de verworven kennis te toetsen en toe te passen. Dit biedt het voordeel dat er op een zeer persoonlijke manier gestudeerd kan worden met praktijkgerichte kennis en inzichten.

e-learning sessie 1: Marktanalyse

  • Hoe een markt omschrijven en analyseren?
  • Segmenteren en positioneren
  • Marktanalyse

e-learning sessie 2: Consumentengedrag

  • De customer journey
  • Behoeften, motivatie, koopgedrag

e-learning sessie 3: Digitale marketing

  • Ostellen van een digitaal marketingplan
  • Het REAN-model
  • Online communicatie-instrumenten

e-learning sessie 4: Marketing planning. 

Stappenplan voor het opstellen van een adequaat marketingplan.

Sessies

  • Waarde kiezen- 26/09/2017
  • Waarde verschaffen - 10/10/2017
  • Waarde communiceren - 24/10/2017
  • Waarde implementeren - 7/11/2017
  • Persoonlijke feedback - 28/11/2017
Wanneer

26-09-2017 18:00 tot 28-11-2017 21:30

Locatie
Roularta Conference Centre - STIMA
Z.1. Research Park (GPS: De Haak 1) 120
1731 - Zellik (België)
Sprekers
Johan Vanhaverbeke, Wetenschappelijk Adviseur, STIMA EDUCATION
Verantwoordelijke
Pascale Cambie
Directeur STIMA Education pascale.cambie@stima.be 02-234 54 03
Inschrijvingsprijzen
€ 1.450,00 + BTW 21% (Niet-leden tarief)
€ 1.015,00 + BTW 21% (Tarief voor de leden STIMA, IAB & BDMA)