5/10

Opleiding

Content Marketing

Details

Consumenten zijn vandaag veel kritischer geworden en nemen steeds meer de controle over van het marketing- & salesproces. Digital en social media spelen hierin ongetwijfeld een grote rol. De consument beperkt zich niet enkel tot de informatie van een merk of bedrijf zélf, maar informeert zich via diverse kanalen: search engines, blogs, peer to peer informatie,... Hier kan je met sterke en belevende content (marketing) het verschil maken, zowel online als offline.

Content Marketing neemt vandaag een belangrijke rol in de strategie van succesvolle merken en bedrijven. Goed gestructureerd is Content Marketing een erg toegankelijke discipline binnen de Marketing, zowel B2B als B2C. In deze STIMA-opleiding krijg je van topexperts in 5 boeiende sessies inzicht hoe Content Marketing voor je merk succesvol in te zetten.  In de cursus balanceert theorie met praktijk, telkens met handige tips & tricks. 

 

Doelgroep

  • Je wenst je expertise in een zeer actueel domein verdiepen
  • Je wenst Content Marketing op een gestructureerde manier aanpakken
  • Je wil leren van experten en ervaringen delen met andere professionals
  • Je wil een eigen problematiek betreffende Content Marketing aankaarten en met andere professionals bespreken

Wat leert u uit deze opleiding

  • Wat is de content marketing die écht je onderneming doet groeien?
  • Wat is ‘goede’ content marketing, middelen en tools om de juiste doelgroep efficiënt te bereiken.
  • Toepassing en distributie van goede content binnen een communicatieplan: over custom publishing, curiosity driven storytelling tot predictive content.
  • Inzicht in de verschillende marketing technologieën met focus op marketing automation, het marketing automation platform en de impact op je organisatie.
  • Inspiratie door goede (en slechte) voorbeelden van data driven context/content marketing, doorheen alle consumer touchpoints.

 

Programma

Sessie 1 – The Power of Content

  • Waarom en wanneer kiezen voor Content Marketing ?
  • De plaats van Content Marketing in Marketing
  • Inzicht in wat 'goede' content is en hoe deze tot stand komt.
  • Hoe maak je ‘p(l)akkende’ content?
  • De verschillende content marketing tools en hoe deze in praktijk in te zetten.
  • Hoe ervoor zorgen dat je content de juiste doelgroepen bereikt?
  • Hoe definieer je je doelgroep: de buyer persona.

Sessie 2 – Het Content Marketing business plan

  • Hoe begin je er aan? Bedrijfscultuur, kennis, mensen, change management, technieken, eigen business case en road map.
  • Wat moet je doen? Planning, tools, processen, metrics.

Sessie 3 – Activated Content

Wat is het nut van goede content als ze niet gezien wordt?

  • Distributie van je content.
  • Hoe kan je met communicatie je content een extra duw geven?
  • Hoe organiseer je je content intern en bij je communicatiepartners?
  • Evoluties en trends in Content Marketing.

Sessie 4 – 

deel 1 - Marketing Technology Landscape

  • Marketing Technologieën: de uitdagingen voor de marketer.
  • Marketing Automation: wat is het en hoe in te zetten met de juiste content.
  • Overzicht van bestande systemen - Hoe kies je een systeem – Waar kan je de nodige informatie vinden.

deel 2 - Cases

De verschillende componenten van Content Marketing worden in cases uit verschillende sectoren aangekaart.

Sessie 5 – Praktijkgerichte workshop

De deelnemers werken in groep op 3 specifieke onderdelen van Content Marketing, onder de begeleiding van de docenten.

Dit geeft hen de mogelijkheid om een aantal stappen in het proces in realiteit te ervaren.

 

De deelnemers ontvangen het referatenboek: “Content marketing, van marketeer tot uitgever”, B.Lombaerts, W.Temmerman, K.Denolf, M.Libens – Lannoo Campus.

Sessies

  • 1. The power of content - 5/10/2017
  • 2. Het content marketing business plan - 12/10/2017
  • 3. Activated content - 19/10/2017
  • 4. Deel 1 - Marketing technology landscape - Deel 2 - Cases - 26/10/2017
  • 5. Praktijkgerichte workshop - 16/11/2017
Wanneer

05-10-2017 18:00 tot 16-11-2017 21:30

Locatie
Roularta Conference Centre - Belgian Association of Marketing (BAM)
Z.1. Research Park (GPS: De Haak 1) 120
1731 - Zellik (België)
Sprekers
Jonas Verhaeghe, Sr. Marketing Technologist, Invisible Puppy
Koen Denolf, Managing Director, The Fat Lady
Michel Libens, Managing Partner - CEO, Propaganda
Sven Dhollander, Sr Digital Marketer, Invisible Puppy
Tom De Baere, Sr. Digital Strategist & Managing Partner, Invisible Puppy
Verantwoordelijke
Pascale Cambie
Directeur STIMA Education pascale.cambie@stima.be 02-234 54 03
Inschrijvingsprijzen
€ 1.595,00 + BTW 21% (Niet-leden tarief)
€ 1.115,00 + BTW 21% (Tarief voor BAM leden (STIMA, IAB, BDMA))