B2B

    B2B marketing werkt anders, heeft andere budgetten, complexere DMU’s en vaak moeilijkere producten en diensten dan B2C marketing. Omdat de B2B marketeer op marketingfora en -events vaak geconfronteerd wordt met consumer marketingonderwerpen die interessant maar niet toepasbaar zijn, werd de B2B expertgroep opgericht.

    Branding

    De Expertgroep Branding concentreert zich op alles wat met ‘merken’ te maken heeft. We zetten ons in om een toegevoegde waarde te creëren voor al wie geïnteresseerd is in merken en merkbeleid, zowel in theorie als praktijk.

    Communication

    Niemand betwist dat goede communicatie een grote toegevoegde waarde kan creëren voor een onderneming en een product. De ervaring leert ook dat een betrokkenheid van het senior management de kwaliteit van de communicatie opvallend verbetert. Vreemd genoeg zien we dat communicatiebeslissingen vaak juist naar staf- of junior niveaus geschoven worden.

    Content Marketing

    Content marketing staat vandaag meer dan ooit centraal in de communicatie van succesvolle merken. Het draait allemaal om de kunst om exact te begrijpen naar welke informatie uw doelgroep op zoek is. Met content marketing brengt u multikanaal dié content die én relevant is én (aankoop)inspirerend werkt voor uw doelgroep. Succes verzekerd!

    ​Data Driven Marketing

    Succesvolle communicatie draait steeds meer om de juiste boodschap uitsturen op het juiste moment en door de juiste persoon. Databasemarketing stelt de marketer in staat zijn boodschap te verpersoonlijken naar elke individuele klant toe en zo een continue dialoog met zijn klant op te bouwen en te onderhouden.

    Internal & Employer Branding

    Bedrijven kunnen pas écht succesvol zijn, wanneer ze erin slagen om hun werknemers emotioneel te binden aan hun visie en hun strategische doelstellingen. Employee engagement heet zoiets. De expertgroep ‘Internal & Employer Branding’ onderzoekt hoe bedrijven de binding met hun medewerkers kunnen maximaliseren en hoe ze een aantrekkelijk imago op de arbeidsmarkt uitbouwen.

    Sports & Marketing

    Sportmarketing heeft zijn eigen plaats binnen de marketing. Dit heeft te maken met de typische kenmerken van de sport (experience & emotion) die verschillen van de reguliere business-to-business- en business-to-consumermarkt.

    Commissie Marketing Congres

    De Congrescommissie is een groep ervaren marketingprofessionals die het jaarlijks Internationaal Marketingcongres organiseert. Dit tweedaagse congres, het paradepaardje onder de marketingcongressen, werd voor de eerste maal georganiseerd in 1981. Vandaag is het uitgegroeid tot dé jaarlijkse afspraak voor meer dan 1000 marketingprofessionals.

    Commissie Studenten Congres

    Marketing door en voor studenten, daar gaat het om bij de studentencommissie van STIMA. Deze groep organiseert, onder het credo “verruim je eigen marketinghorizon” een jaarlijks marketingcongres louter voor studenten.

    Master Marketers

    De titel van ‘Master Marketer’ is speciaal bedoeld voor senior marketers. Het doel is om topmarketers als kwaliteitsstandaard en ambassadeurs voor het vak voorop te laten gaan. De titel Master Marketer is een actieve eretitel, geen lifetime achievement award.  De Master Marketers geven uitstraling aan het marketingvak en hebben zo een voorbeeldfunctie naar jonge marketers toe.

    Marketing & Society

    De expertgroep Markteting & Society wil de wereld redden (en begint hiervoor in België) door het samenbrengen van mensen die het motto People, Planet, Profit een warm hart toedragen en geloven dat verantwoordelijke marketing hiertoe kan bijdragen.

    Marketing Leadership Council

    De Marketing Leadership Council (MLC) is een door STIMA opgerichte community van CMOs.

    Studentencongres 2017

    19-3-2017

    Verslag MarketHappening

    Social Marketing Lunch: Sustainable Marketing

    20-1-2017

    Lees hier het volledige verslag

    The Rentrée of Marketing

    14-9-2016

    Verslag event

    Engage4Results Café: De toekomst van marketing is meer dan VR en AI

    22-9-2016

    Verslag event en presentaties

    Content Lunch: CREATE

    2-10-2016

    Verslag event

    City Marketing Brussels: How to restore a city's image?

    29-6-2016

    Lees hier het volledige verslag

    Het wat, het waarom en het hoe van Content Marketing

    7-6-2016

    Lees hier het volledige verslag

    Inspiring Trip London 2016

    8-6-2016

    Lees hier het volledige verslag

    STIMA Day: Marketing powered by Science

    5-6-2016

    Lees hier het volledige verslag

    BrandCafé: Branding & Innovation

    31-5-2016

    Lees hier het volledige verslag

    Branding & Innovation: Turning Insights into Actions

    2-5-2016

    Interview met Tom de Ruyck van In​Sites

    Master Marketers Awards 2016

    27-4-2016

    Lees hier het verslag. 

    Branding & Innovation: Flow Design Works

    2-5-2016

    Interview met Joep Paemen van Flow Design Works

    Interview met Harry Demey, CEO LDV United

    2-6-2015

    Lees hier het interview met Harry Demey

    Interview met Nick Pattel

    2-6-2015

    Lees hier het volledige interview

    Interview met Wim De Schutter (Nespresso)

    2-4-2015

    Lees hier het volledige interview. 

    Interview met David Tornel (Ethias)

    31-3-2015

    Lees hier het interview. 

    Interview met Vincent De Dobbeleer van Eneco

    28-2-2015

    Lees hier het interview. 

    Interview met Olivier Debehogne van Banque Internationale à Luxembourg

    2-5-2016

    Lees hier het interview met Olivier Debehogne over de impact van de digitale evolutie op de bankensector. 

    Branding & Innovation: iMinds

    26-4-2016

    Lees hier het interview met iMinds over het eerstkomende BrandCafé! 

    Content Lunch: discover

    Verslag event

    Studentencongres 2016

    Verslag event

    Branding & Luxury

    3-3-2016

    Verslag event. 

    Belgium's New Brand of 2015: de lessen van de finalisten

    28-1-2016

    Verslag event

    Engage4Results Café: De weg naar een happy customer

    25-1-2016

    Verslag event

    Herbeleef het STIMA Congres 2015

    10-12-2015

    Resultaten onderzoek: Marketing 2016 Trends & Evolutions

    7-12-2015

    Customer Innovation: klanten binden via innovatie

    27-10-2015

    “Als je met de rug tegen de muur staat, wordt er vlot gekozen voor innovatie.” Stef De Corte legt uit hoe Smartphoto kon overleven. 

    Rebranding: meer dan een verandering van merk

    20-10-2015

    Verslag event

    Branding & Charity

    30-9-2015

    Verslag event

    Gedragspsychologie voor effectievere websites

    29-9-2015

    Verslag event

    Marketing Automation: de cockpit voor de marketeer

    25-6-2015

    Met Marketing Automation maak je je marketingcampagnes efficiënter. Ontdek de trucs in ons verslag. 

    Branding & Customer Experience

    8-6-2015

    Verslag event

8/05/2015
David Tournel (Ethias), Interview
3/05/2015
STIMA Data Driven Marketing - Kris Vranken (Stratics), Interview
2/04/2015
Vincent De Dobbeleer, Interview
19/03/2015
STIMA Commissie Studenten Congres, Verslag event
03/03/2015
STIMA, Verslag event
22/01/2015
STIMA Data Driven Marketing, Verslag event
5 & 6/12/2014
STIMA Marketing Congres, Verslag event
25/11/2014
STIMA Data Driven Marketing, Verslag event
21/10/2014
STIMA Master Marketers, Verslag event
16/10/2015
STIMA Internal & Employer Branding, Verslag event
25/09/2014
STIMA Communication, Verslag event
24/06/2014
​STIMA ​Branding, Verslag event
10/06/2014
​STIMA, Verslag event
13/05/2014
​STIMA Data Driven Marketing, Verslag event
22/04/2014
​STIMA ​Branding, Verslag event
27/03/2014
​STIMA Data Driven Marketing, Verslag event
12/03/2014
STIMA Data Driven Marketing, Verslag event

AWARDS

De Belgische marketingwereld borrelt over van de creatieve ideeën. STIMA wil regelmatig enkele van de meest verdienstelijke marketingcampagnes in de kijker zetten. Daarom keert STIMA elk jaar deze awards of titels uit:

    mastermarketers 

    STIMA Master Marketer

    Ambassadeur van het marketingvak

     Marketer_new

    STIMA Marketer of the Year

    Beloont marketingprofessionals

    Effie Belgium

    EFFIE Award

    Award voor de meest effectieve communicatiecampagne

    MBOTY_RGB

    STIMA Marketing Book of the Year

    Award voor het beste marketing boek

    BBB no year

    Belgium’s New Brand of the Year award

    Award voor het nieuwe beste merk in België