MBOTY_RGB

Awards Marketing Book of the Year 2016

 

Het STIMA Marketing Book of the Year is een onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan één Nederlandstalig Marketingboek en één Franstalig Marketingboek.

 

Het Nederlandstalig Marketingboek wordt uitgereikt door een Nederlandstalige vakjury, samengesteld door STIMA. Deze onderscheiding is bestemd voor de auteur, uitgegeven in de periode van één jaar.

Het Franstalig Marketingboek wordt door een Franstalige vakjury uitgereikt. De selectie bevat boeken verschenen in dezelfde periode.


De juryvoorzitter, samen met de directie van STIMA, maakt uit de weerhouden inzendingen een preselectie van maximum 5 boeken. Eind januari vond de finale beraadslaging van de Jury plaats en werden de winnaars verkozen.

 

Klik hier voor meer informatie over de award, de criteria en de selectieprocedure.

 

DE SHORTLIST 2016

In alfabetische volgorde (per auteur) werden de volgende boeken genomineerd voor het STIMA Marketing Book of the Year 2016:

 

Nederlandstalige boeken

  • Agile Marketing - Adrie Dolman
  • Disruptive Selling – Een nieuwe kijk op CRM, sales, marketing en customer service - Patrick Maes
  • Marketing met ballen - Rudy Moenaert
  • Service Excellence - JP Thomassen
  • De Klantendriehoek - Philip Van Kelst

 

Franstalige boeken

  • Management de l'expérience client - Laurent Deslandres
  • Marketing digital - Jean-Louis Martinez
  • L'instant mobile - Pascal Poty
  • Relevez le défi de l'innovation de rupture - Philippe Silberzahn
  • Nudge marketing - Eric Singler

 

 

DE WINNAARS 2016

De Nederlandstalige winnaar voor 2016 is geworden: "Service Excellence" van de auteurs Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan bij uitgever Vakmedianet.

Juryvoorzitter Rik Duyck legt uit waarom dit boek de award heeft gewonnen:

"Het boek heeft iets Kotleriaans: stevig model, negen invalshoeken die voortdurend interageren met elkaar, met talrijke korte en duidelijke voorbeelden en cases. Met nadenklijstjes, waarmee je direct aan de slag kunt. Met marketing in een leidende en stuwende rol, maar met veel respect voor de andere functies in het bedrijf."

 

De Franstalige winnaar voor 2016 is geworden: "Le Management de l’expérience client" door de auteur Laurent Deslandres bij uitgever Pearson.

 

Juryvoorzitter Annie Courbet legt uit waarom dit boek de award gewonnen heeft: “Dit boek behandelt een zeer actueel thema waar weinig (of zelfs geen?) Franstalige boeken al over zijn gepubliceerd. Het vormt een goed evenwicht tussen de praktijk en beeldvorming en er wordt telkens op het einde van ieder hoofdstuk de mogelijkheid aangeboden om dieper in te gaan op het aangesneden thema.  Het is een heel praktisch boek, onmiddellijk klaar voor gebruik.”

 
Klik hier voor het volledige juryrapport over de winnaars.

 

EXTRA

STIMA organiseert een ontbijtsessie op 22/03 waarop alle auteurs hun boek zullen komen toelichten. Klik hier om in te schrijven voor dit event.

Alle STIMA-leden ontvangen tijdens deze ontbijtsessie een gratis exemplaar van dit Marketing Boek van het Jaar als ledenvoordeel binnen hun lidmaatschap.